Однорядні
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами без бортів на зовнішньому кільці
(серія 21ххх, 22хх, 23ххх, 24ххх, 26ххх, 1002хх)
ISO: N series
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами з одним бортовим зовнішнім кільцем
(серія 122хх, 123хх, 126хх)
ISO: NF series
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами без бортів на внутрішньому кільці
(серія 321хх, 322х, 323ххх, 324хх, 325хх, 326хх та ін)
ISO: NUseries
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами з однобортовим внутрішнім кільцем
(серія 421ххх, 422хх, 423ххх, 424хх, 425хх, 426хх та ін)
ISO: NJseries
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами з однобортовим внутрішнім кільцем і з плоским упорним кільцем
(серія 921хх, 922хх, 923хх, 924хх, 925хх, 926хх та ін)
ISO: NUPseries
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами без внутрішнього кільця
(серія 2921хх, 2922хх, 2923хх,... 2925хх, 2926хх та ін)
ISO: RNUseries
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами без зовнішнього кільця
(серія 2921хх, 2922хх, 2923хх,... 2925хх, 2926хх та ін)
ISO: RNseries
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами з без бортовим внутрішнім кільцем і фасонним упорним кільцем
(серія 521хх, 522хх, 523ххх, 524xx, 525ххх, 526хх)
ISO: NU series + HJ
Підшипники роликові радіальні з короткими циліндричними роликами з одним бортовим внутрішнім кільцем і фасонним упорним кільцем
(серія 621хх, 622хх, 623ххх, 624xx, 625хх, 626хх)
ISO: NJ series + HJ
Дворядні
Підшипники роликові радіальні дворядні з короткими циліндричними роликами з конічним отвором внутрішнього кільця з бортами на внутрішньому кільці
(серія 31821хх)
ISO: NN xxxx K series
Підшипники роликові радіальні дворядні з короткими циліндричними роликами з циліндричним отвором внутрішнього кільця з бортами на внутрішньому кільці
(серія 32821хх)
ISO: NN xxxx series
Підшипники роликові радіальні дворядні з короткими циліндричними роликами з конічним отвором внутрішнього кільця з бортами на зовнішньому кільці
(серія 41629хх)
ISO: NNU 49xx K series
Підшипники роликові радіальні дворядні з короткими циліндричними роликами з циліндричним отвором внутрішнього кільця з бортами на зовнішньому кільці
(серія 42629хх)
ISO: NNU 49xx series
Чотирирядні
Підшипники роликові радіальні багаторядні з короткими циліндричними роликами без бортів на внутрішньому кільці з плоскими упорними кільцями на зовнішньому кільці
(серія 41629хх)
ISO: NNU 49xx K series
d — номінальний діаметр отвору внутрішнього кільця;
D — номінальний діаметр зовнішньої циліндричної поверхні зовнішнього кільця;
B — номінальна ширина підшипника;
r — номінальна координата монтажної фаски.
Циліндричні роликові підшипники призначені для сприйняття радіальних навантажень. Вони мають набагато більшу радіальну вантажопідіймальність, порівнюючи з вантажопідіймальністю радіальних кулькопідшипників рівних габаритних розмірів, але за швидкісними характеристиками дещо їм поступаються. Підшипники з циліндричними роликами дуже чутливі до перекосів внутрішніх кілець щодо зовнішніх, оскільки під час перекосів виникає концентрація напружень біля країв ролика. Для зниження цієї напруги виготовляють підшипники спеціальних модифікацій.
Однорядні підшипники основного типу мають такі конструктивні різновиди:
без бортів на зовнішньому кільці;
з одним бортом на зовнішньому кільці;
без бортів на внутрішньому кільці;
з одним бортом на внутрішньому кільці;
без бортовим внутрішнім кільцем і фасонним упорним кільцем;
з одним бортом на внутрішньому кільці та фасонним упорним кільцем;
з одним бортом на внутрішньому кільці та плоским упорним кільцем.
Є циліндричні роликові підшипники в посиленому виконанні. У цих підшипників комплекти роликів розраховані та сконструйовані так, щоб була забезпечена максимальна вантажопідіймальність.
Сепаратори
У однорядних підшипників із короткими циліндричними роликами сепаратори штамповані або масивні. Матеріал масивних сепараторів — сталь, латунь, бронза, алюмінієві сплави. Центруються масивні сепаратори зазвичай двома бортовими кільцями.
Зазор підшипника
Однорядні циліндричні роликові підшипники стандартного виконання мають нормальний радіальний проміжок. Також є підшипники з додатковим позначенням С3 (радіальний проміжок більше, ніж нормальний) або С4 (радіальний проміжок більший, ніж С3).
Самовстановлення
Модифікований лінійний контакт між роликами та доріжками кочення циліндричних роликопідшипників перешкоджає виникненню крайичного напруження та допускає самовстановлення.
Однорядні циліндричні роликопідшипники роз'ємні. Це полегшує монтаж і демонтаж; обидва кільця підшипників можуть встановлюватися з натягом. Модифікований лінійний контакт між роликами та доріжками кочення перешкоджає виникненню крайичного напруження.
Позначення циліндричних підшипників
ТИП |
ГОСТ позначення |
Євро позначення |
без бортів на зовнішньому кільці |
2002800 |
N2800 |
2100 |
N1000 |
|
2200 |
N200 |
|
2500 |
N2200 |
|
2300 |
N300 |
|
2600 |
N2300 |
|
з одним бортом на зовнішньому кільці |
12500 |
NF2200 |
12300 |
NF300 |
|
без бортів на внутрішньому кільці |
1032800 |
NF1800 |
1032900 |
NU1900 |
|
2032100 |
NU2000 |
|
32100 |
NU1000 |
|
32200 |
NU200 |
|
32500 |
NU2200 |
|
32300 |
NU300 |
|
32600 |
NU2300 |
|
32400 |
NU400 |
|
з одним бортом на внутрішньому кільці |
42100 |
NJ1000 |
42200 |
NJ200 |
|
42500 |
NJ2200 |
|
42300 |
NJ300 |
|
42600 |
NJ2300 |
|
42400 |
NJ400 |
|
з без бортовим внутрішнім кільцем і фасонним упорним кільцем |
52300 |
NU300+HJ300 |
52600 |
NU2300+HJ2300 |
|
з одно бортовим внутрішнім кільцем і фасонним упорним кільцем |
62500 |
NJ2200+HJ2200 |
62300 |
NJ300+HJ300 |
|
62600 |
NJ2300+HJ2300 |
|
62400 |
NJ400+HJ400 |
|
з одно бортовим внутрішнім кільцем і плоским упорним кільцем |
1092900 |
NUP1900 |
92100 |
NUP1000 |
|
92200 |
NUP200 |
|
92500 |
NUP2200 |
|
92300 |
NUP300 |
|
92600 |
NUP2300 |
|
92400 |
NUP400 |
|
з конічним отвором: |
|
|
- з бортами на внутрішньому кільці |
3182100 |
NN3000K |
- з бортами на зовнішньому кільці |
4162900 |
NNU4900BK |
4162800 |
NNU4800K |
|
з циліндричним отвором: |
|
|
- з бортами на внутрішньому кільці; |
3282100 |
NN3000 |
- з бортами на зовнішньому кільці |
4262800 |
NNU4800 |
4262900 |
NNU4900 |
Однорядні циліндричні роликові підшипники із сепаратором
Ролики однорядного циліндричного роликового підшипника завжди рухаються в межах напрямних бортів, виготовлених на одному з кілець. Конструкція бортів і самих роликів сприяє їх змащуванню, знижує тертя, а отже, і нагрівання підшипника. Циліндричні роликові підшипники мають роз'ємну конструкцію: кільце з бортами, обладнане комплектом роликів, може бути відокремлене від іншого кільця. Це полегшує їх монтаж і демонтаж, особливо коли потрібно забезпечити посадку з натягом.
Однорядні циліндричні роликові підшипники мають високу радіальну вантажність і високу граничну частоту обертання. Вони виробляються в декількох варіантах виготовлення, які відрізняються, головно, конфігурацією бортів:
· NU — зовнішнє кільце підшипника має два борти, а внутрішнє кільце бортів не має. Осьове зміщення вала щодо корпусу в підшипнику компенсується в обох напрямках завдяки внутрішньому зміщенню кілець. Тому підшипник використовується в опорах, що плавають. З технологічних причин і для полегшення монтажу підшипників борту зовнішнього кільця великогабаритних підшипників серії NU можуть бути знімними у формі вільних фланцевих кілець.
· NJ — внутрішнє кільце має два борти, зовнішнє — без бортів. Підшипник може компенсувати осьове зміщення вала щодо корпусу в обох напрямках завдяки внутрішньому зміщенню кілець. Тому підшипник використовується в опорах, що плавають.
· NUP — зовнішнє кільце має два борти, зовнішнє — один борт. Тому підшипник здатний фіксувати вал в одному напрямку.
· N- зовнішнє кільце має два борти, внутрішній — один борт і одне вільне фланцеве кільце. Підшипник можна використовувати як фіксувальний, оскільки він може фіксувати вал у осьовому напрямку в обидві сторони.
Номенклатура виробництва SKF також містить асортимент циліндричних роликових підшипників типу NU без внутрішнього кільця. Такі підшипники як доріжки кочення використовують загартовану та відшліфовану поверхню вала та корпусу підшипника. Для забезпечення більшої міцності та жорсткості підшипникового вузла може використовуватися вал більшого діаметра.
Підважувальна кількість циліндричних роликових підшипників має циліндричний отвір. Однак деякі типорозміри можуть постачатися з конічним внутрішнім отвором. Підшипники з конічним внутрішнім отвором мають збільшений проміжок.
Деякі однорядні роликові підшипники виготовляються з канавкою під стопорне кільце на зовнішньому кільці. Можливість осьової фіксації підшипника за допомогою стопорного кільця дає змогу сильно спростити конструкцію вузла та зробити його компактним.
У разі, коли важлива простота монтажу та демонтажу, необхідно забезпечити посадку із проміжком у корпусі підшипника. Щоб зовнішнє кільце підшипника не проверталося, деякі підшипники випускаються з одним або двома (під кутом 180 градусів) фіксувальними пазами.
Розміри однорядних циліндричних роликових підшипників відповідають нормальному класу точності, а точність обертання — підвищеному (6) класу точності.
Однорядні циліндричні роликові підшипники виготовляються з нормальним внутрішнім проміжку. Більшість типорозмірів